Direktlänk till inlägg 16 oktober 2015

Hur tänker vi idag?

Av malin nilsson - 16 oktober 2015 18:54

Igår var jag på en föreläsning med en läkare som jag tycker ligger i framkant med vad som är på gång i Sverige i sjukvården. Åhh som jag väntat på detta att äntligen få den där ahha känslan i kroppen att det jag läst på om under ett par år är det som gäller i framtidens sjukvård. Cecilia Furst heter Läkaren och hon jobbar i Ystad. Det hon pratade om var att vi kan läka sjukdomar med hjälp av kosten. Att alla sjukdomar börjar som en inflammatorisk process i kroppen. Att vi idag i sjukvården ex i cancer vården bara botar ett symtom på en obalans i kroppen. Samt att man inte riktigt vet vad för efter behandling man skall sätta in för att faktiskt läka kroppen igen. Att man då måste gå in och se vad som blivit förstört i kroppen av behandlingen och att sedan hjälpa till och bygga upp den igen. I USA har man kommit mycket längre i det här där sätter man in behandling på en bred front och man behandlar även ett bra tag efter med kosttilsskott, mat mm som hjälper kroppen att läka. Vi som människor besitter en oerhörd kraft att på olika sätt läka oss själva. Vetenskapen börjar komma men det är svårt att få till förändringar. För skulle alla inom sjukvården jobba efter detta så kanske läkemedels bolgen skulle gå i konkurs. Ja detta kommer jag att jobba med mycket mer för detta brinner jag verkligen för. Kommer att jobba aktivt med att få ut detta och att se vad jag kan göra för att jobba med personer som behöver denna hjälp. Kolla gärna in hennes hemsida som är: funktionellmedicin2014.se och läs på mer. Om du känner att något är fel i din kropp så är det förmodligen så även om proverna som läkaren tar visar på att du är frisk så sök vidare, sök kunskapen. Du känner din kropp, men detta kräver lite mer jobb som bara du kan utföra.Du måste ta dig tid för hälsa annars kommer snart din kropp att tvinga dig genom sjukdom. Att ta tag i det i tid och vänta inte på att proverna skall visa på sjukdom.

Tack för mig


 
 
Ingen bild

malin nilsson

16 oktober 2015 22:15

Nja i USA där har man kunskapen om det men man får inte genomföra behandlingarna på alla ställe utan man tvingas till cellgifter och strålning där också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin nilsson - 21 mars 2016 15:49

Yoga lärar utbildnign nr2 är precis påbörjad och den är tuff vill jag lova. Men jag åkte ifrån malmö med ett leende på läpparna, en öm kropp, svullet knä och snurrande tankar. Som alltid så väcker en sån här kurs många funderingar på vart man är på v...

Av malin nilsson - 3 november 2015 14:39

  Ja vad beror smärttillstånd i kroppen på? Såvidare du inte skadat dig så att det finns en naturlig förklarin, så beror många smärttillstånd på att du har en inflammatorisk process i kroppen. Vill du då bli av med denna så är smärtlindrande inte ...

Av malin nilsson - 24 oktober 2015 01:11


Har under mnga år inte riktigt lyssnt på min kropp. Jag har rökt, ibland druckit för mycket vin, ätit på tok för mycket socker, stressat osv. Bestämde mig för ett och ett halvt år sedan att jag skulle bli yoga lärare. Jeeh right, jag, överviktig,  ot...

Av malin nilsson - 18 oktober 2015 16:17

Under en tid nu börjar det komma fram just hur köpta vi är. Vi tror att bara för att myndigheter har godkänt något så är det säkert. Men är det verkligen säkert det vi får i oss när vi går till dr och får ett läkemedel utskrivet? Kan vi vara säkra ...

Av malin nilsson - 13 oktober 2015 23:27

När jag kommer till Tredenborgs udde så är jag trött ibland stressad. Men när jag går runt i yoga salen och tänder alla ljusen, sätter på musiken, när jag funderar över hur kvällens pass kommer att vara så börjar lugnet infinna sig. Jag känner att de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards